lördag 15 augusti 2009

Ojojoj

Gårkvällen slutade med att jag kom till ro vid 5-6 tiden. Sen runt halv 7 - 7 så vaknar jag av att den yngste för en massa oljud. Jag försöker väcka syster, men det är lönlöst.. Sover hon så sover hon riktigt hårt. Så jag låg där & försökte somna om, men gav upp ganska snart & när lillen började skrika så orkade jag inte mer. Väckte syster & sa bara ; Malin, vakna! Ta hand om dina ungar. Efter mycket om & men så gick hon för att fixa välling till knoddarna. Det blir tyst nästan direkt, men nu är ju allt hopp om sömn bortblåst för nu ska mellantjejen titta på barnprogram i samma rum.. -.-' Med tanke på att jag inte kan sova med en massa oinvanda ljud omkring så fick jag vackert ligga där med blodsprängda ögon. Runt halv 10 så va alla ungarna uppe & även grannars barn hade kommit. Men dom va alla duktiga på att göra egen frukost med tanke på att syster vaknade med feber of doom - from hell. Men men. Runt lunch så kunde jag knappt hålla ögonen öppna så jag gick & la mig för att sova ett par timmar. Det gjorde susen. Jag kände mig lite piggare & spenderade resten av tiden där åt att varva mellan tv-spels åskådning & "hålla koll på alla dessa barn som ska göra chokladbollar, ska göra allt själv trots att dom faktiskt inte kan så man får hjälpa till iaf" syssla.

Nu är jag hemma i varje fall. Åkte runt kl.18 så jag va hemma ganska skapligt iaf. Har mest suttit på rummet & tyckt synd om mig, men har inte fått så mkt till medlidande med tanke på att baksmällan faktiskt är helt självförvållad. Så planen för ikväll är väl att dricka mitt te & sova ganska snart

1 kommentar: