tisdag 25 oktober 2011

Nej, nu får det vara slut med all självömkan!

Ja, jag är sjuk. Sådär sjuk som bara en karl blir. Men nu är det bara nästäppa och hosta som plågar mig så dant. Hostan är värst för jag får inte sova om nätterna, utan jag kör bara ett enda långt maraton av hostattacker. Tror ni jag har ont i bröstkorgen eller? Träningsvärk har också tillkommit så det är extra skönt sådär.

Ja, vården suger riktigt hårt. Jag blir inte tagen på allvar när jag säger att jag vill få svar på varför jag har så ont i ryggen. Istället för en remiss till ortopeden(som jag faktiskt bad om) för vidareutredning så skjutsas jag ut till sjukgymnast igen, men en specialare den här gången. Jag sa klart och tydligt att jag INTE ville till en sån igen. Men som vanligt så lyssnar ingen på vad jag, en ungdom, säger. Kommer jag inte vidare så är jag körd.

Det är påtryckningar både från AF och soc nu och om jag inte kan få läkaren att lyssna på mig så slutar det snart med att jag kommer stå på gatan utan några pengar. För jag blir då bortplockad från programmet som AF har och då tillkommer helt nya krav från soc som jag absolut inte kan nå upp till.
Stressen står mig upp i halsen, jag kan inte sova, min aptit har försämrats(då är det fan i mig illa), jag orkar inte göra något för motivationen är puts väck, har en konstant oro över min ekonomi.

Nu är mitt tålamod slut och jag tänker inte längre sitta tyst och acceptera att bli förbisedd och ignorerad. Jag tänker minsann tala om för dom vad jag tycker och tänker om det här. Jag kommer inte godta ett nej från läkaren för jag SKA vidare nu. Och hör sen!

Jag blygar minsann inte.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det var väldigt skönt att åka bort lite över helgen och försöka tänka på annat. Sällskapet var ju mycket mer än bra. Jag måste iofs ha varit jättetråkig för jag är ju sjuk och aningen dämpad. Jag är roligare än så, det kan jag lova dig. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar