fredag 18 september 2009

Riktiga vänner ska vårdas & tas omhand

Jag kommer va gladast av alla ett bra tag framöver. Oavsett vad nån kanske säger eller gör så kommer INGET att dämpa mitt humör.

Jag har aldrig riktigt vetat vad jag ligger på vännerskalan, men nu, idag så vet jag att det tydligen är jävligt högt upp.

Ett helt inlägg tillägnat mig - av Linda


av Linda idag kl 10:58

Okej, nu ska jag faktiskt ägna ett helt inlägg till allas våran bästa vän Sara.

Jag hade fått en kommentar av Myh som jag skulle svara på, så jag gick in på hennes blogg för att lämna ytterliggare ett spår efter mig när jag såg att Sara hade lämnat lite svart nagellack efter sig där. ;) Så jag läste Myhs inlägg och sen Saras kommentar. Och jag måste bara säga att en bättre vän än Sara kan man inte ha.

Man går och tänker att ingen förstår hur man mår, eller varför man helt plötsligt blir som man blir utan att kanske själv veta varför. Men Sara, hon vet. Hon förstår. Hon är inte den som kommer med dålig respons när man berättar något man mår lite dåligt för, hon är den som kommer med dom där orden som gör att man inser att hon förstår. Och det är så skönt ibland att veta att man faktiskt inte är ensam i hela världen. Hon får en att tänka på annat, att bli glad och glömma det jobbiga för tillfället. Annars kan man prata ut med henne och det är just det där med att prata ut när man behöver det som gör att man känner trycket över hjärtat som lossnar. Och då känns det inte som att världen går under längre. Sara är den där vännen som man faktiskt kan lita på, och man behöver inte oroa sig det minsta för att hon "oj jag råkade" -berätta det för någon annan som läget faktiskt är med i stort sett ALLA andra vänner.

Sara är den av alla vänner som sticker ut ur mängden. Och då menar jag att hon sticker ut på ett förbannat bra sätt! Sen måste jag faktiskt tillägga att hon är förbannat söt också. xD Och det får mig att tänka på Hamster-Fejs, och då tänker jag på den där reklamen när jag garvar så jag håller på att cykla om kull - "hjulet snurrar men hamstern är död". Jag vet inte varför men varenda gång jag hör den reklamen på radion så tänker jag på Sara. :P Jag är knäpp, jag vet! Tack tack.

Sara, jag hoppas du läser det här och förstår att du är den bästa. :)

1 kommentar:

  1. nu sitter jag själ här med gråten i halsen, så jävla vackert det blev! :D

    SvaraRadera