tisdag 11 oktober 2011

Måndag

Jag vaknar mycket senare än jag borde gjort. Det där med alarmklocka vill inte fungera på min iphone av någon anledning. Alla som känner mig vet att jag inte är den snabbaste på morgonen, men oj vad snabb jag var på just en måndag. En får ju inte bli sen till fikan med Linda. Det blev jag ändå. Vi gick till linds som i vanlig ordning och med tanke på att jag inte har fikat på 200 år så hade jag svårt att lägga band på min entusiasm. Det var ju ett tag sen vi sågs så det blev uppdateringar om allt möjligt. Jag minns inte hur länge vi satt där, men jag vet att det började regna, för jag hade glömt paraplyet hemma.. Murphys lag, anyone?

Någon gång på eftermiddagen så var vi iaf färdigfikade och browsade runt lite i affärer, just för att undkomma regnet. En bussresa senare så stod jag i Lindas hall. Hon har ju flyttat och jag ville kolla in hennes nya place. Sen tänkte jag att jag kunde hänga lite extra med tanke på att vi inte har setts på jag vet inte hur länge. Lägenheten var så mycket mysigare och hemma än den hon hade innan. Det beror nog på att bruden bor större nu och faktiskt har riktiga rum, haha. Jag fick en högklassig rundtur och ett glas päronsaft.

Summa summarum. Det var en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar