tisdag 11 oktober 2011

Tisdag

När jag vaknade så insåg jag att jag hade glömt lämna in ett papper igår, så det var bara att hoppa i kläderna och göra sig i ordning för att åka till stan idag igen. Frågade Christabelle om hon ville sällskapa mig, för det är ju bara att inse, allt är roligare om man är 2. Vi blev 3 personer som åkte in och först svängde vi förbi arbetsförmedlingen så jag blev av med det där pappret. Sen gick vi till linds för en fika. 2 dagar i rad för mig. Det är absolut inget ovanligt fenomen i min värld. Jag har ingen aning om hur länge vi satt där, men mot slutet tjatades det om att jag skulle dricka upp mitt te.

Idag regnade det inte, men det var kallt. Vi, som i trio, strosade mellan affärer i jakt på en duglig mössa. Den fanns på stadium. Jag fann ett par mysiga tumvantar. Efter det släppte vi av ett stycke tös på busshållplatsen och plötsligt blev vår trio en duo.

Duon hamnade på Harrys. Vi satt och myste(östgötska; mös) under den dunkla belysningen. Det blev ett par glas + nötblandning. Själv satt jag med en kaffe och en liten mörk chokladbit. vi drog låga skämt, skrattade, filmade och tog kort. Vid halv 7 så bestämde vi oss för att det var dags att dra sig hemåt. Sagt och gjort.

Väl hemma så började sökandet av mat. Bulgur med chicken a la king värmdes snabbt och jag slängde i mig maten. Sen blev det plötsligt lite action hemma för 2 av katterna hade ner vattensprutan så det vällde ut vatten på parkettgolvet. Oj oj oj, vad jag blev sur på fanskapen. Fram med papper och handdukar och vips så var det åtgärdat. Resten av kvällen spenderade jag med att lyssna på hockeymatchen. Vi vann. Sen lyssnade jag på de sista minuterna av fotbollen. Sverige vann.

Det var min o så händelserika tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar